Ви є тут

Головна

Головними напрямами наукової тематики кафедри є розробка методології мотиваційного забезпечення здорового способу життя на засадах «поведінкової» медицини щодо подолання негативних наслідків феномену «гіподинамічного комфорту» серед молоді.

Стан здоров’я школярів показує, що постійне реформування шкільної освіти, введення нових дисциплін, тільки збільшує навантаження. Крім того, медико-санітарні органи не мають сил проводити необхідну експертизу всіх авторських програм, широко впроваджуваних у сучасній школі. Але є й такі слабкі місця шкільної освіти, виправлення яких не вимагає особливих фінансових вкладень. Спеціалістам медичної галузі здавна відомі негативні наслідки недостатності руху (гіподинамія) для зростаючого дитячого організму. Тим часом останні дослідження свідчать, що в освітніх установах рівень рухової активності у дітей в 2-3 рази нижче навіть від мінімально необхідного. Сьогодні гіпокінезія зафіксована у половини хлопчиків і 75% дівчаток шкільного віку.

В рамках дослідження нами був проведений аналіз стандартів, які рекомендовані Комітетами ООН, ЄС, Англії та США. В Україні, як і в більшості держав СНГ, цьому напрямку діяльності приділяється недостатня увага фахівців-практиків і наукових співробітників; науково-практичні розробки напрямку «здоров’я людини» базується на «архаїчних» теоретичних розробках, або на «інноваційних авторських» без належної науково-доказової бази.

Нами були проведені скринінгові дослідження стану здоров’я школярів, та на основі цих досліджень проведено комплексний аналіз тенденцій та вимог щодо здоров’я зберігаючого навчання молоді від дошкільного до студентського віку.

Результати дослідження впроваджуються в навчальний процес кафедри та вдосконалення навчальних програм таких дисциплін, як «Основи санології», «Реабілітація здоров’я», «Ерготерапія», «Оздоровчі технології фізкультури і спорту», «Основи оздоровчого харчування».