Ви є тут

Головна

На кафедрі здійснюються пошукові дослідно-конструкторські роботи зі створення спеціалізованого транспорту з колісною формулою 4x2 промислового призначення, для забезпечення потреб металургійного виробництва, а також багатоцільового повнопривідного шасі 4x4 модульної конструкції, що дозволяє створити на його базі гаму спеціалізованих машин сільськогосподарського і промислового призначення.

Активну участь у цих роботах брали к.т.н, доценти Черевань В.М., Козирев В.Х., Юдін В.П., Слюсаров О.С.

Промисловий технологічний транспортер 4x2, призначений для внутрішньозаводських перевезень, у тому числі на металургійних заводах для транспортування ковшів з розтопленим металом повною масою до 10 тонн, розроблений на замовлення Запорізького титано-магнієвого комбінату за участю студентів гр. А-148 Видиша А.І., Кусакова В.А., Приступи А.В., Ткачова В.І. та студента-заочника гр. 5337 Дар’їна М.А.

Шасі 4x4 розроблене для створення спеціалізованих машин сільськогосподарського призначення, в тому числі ґрунтооброблювальних машин з агрегатами, що мають привод від двигуна шасі, будівельно-дорожних машин різного призначення, як транспортна база для створення спеціальних автомобілів, причіпних і сідельних тягачів, за активної участі студентів гр. АМ-114: Осьмака Є.І., Карнауха В.Л., Соломонова О.А.

Розроблене малогабаритне шасі тракторного типу для механізації робіт у комунальному господарстві як тротуарна сміттєприбиральна, снігоочисна машина, газонокосарка, транспортно-технологічний засіб для механізації лісозаготівельних робіт на базі розроблювального ВАТ «МоторСіч» малогабаритного трактора за активної участі студентів гр. АМ-115 Михайлова В.В., та гр. АМ-116 Поршнева М.В. та Дмітрієва К.А., може застосовуватись для механізації сільськогосподарських робіт на малих ділянках, у садах і городах індивідуального і колективного господарства. Передбачається варіант шасі з пружним гусеничним обводом для механізації лісогосподарських робіт у зимовий період та гідромеліоративних робіт, розроблений студентами гр. Т-117 Сорокою А.В. та Долгополовим О.В.

Машина для внесення рідких мінеральних добрив і засобів захисту рідкісних рослин розроблена для малооб’ємного обприскування польових культур і багаторічних насаджень за участі студентів гр. Т-117 Грищенка Л.П., Пільника А.М. та Рахліна Є.Б. і співробітників Мелітопольського гідро-агрегатного заводу в рамках створюваного Запорізького відділення інженеринг-центру під керівництвом інж. Костичева В., з широким використанням автомобільних агрегатів і вузлів серійного виробництва.

Барабанний одновісний стенд для випробувань автомобілів з гідравлічним навантаженням, спроектований і виготовлений за участі студентів вечірнього відділення гр. АМВ-160 Лисуренка С.М. та Чистякова В.Б., під керівництвом ст. викл. Борисенка Г.В. та студентів денного відділення Кащеєва С.А., Назарчука А.М., Опанасенка В.В., під керівництвом доц. Козирева В.Х.

Монтажне пристосування для телескопічних стійок амортизаторів автомобілів розроблено для використання на СТО, що спеціалізуються з ремонту підвісок легкових автомобілів студентами гр. АМ-124 Макаровим І.Н. та Черненком А.І., під керівництвом доц. Брильова В.В.

Під керівництвом зав. лабораторій Усенка С.І. студентами розроблено і виготовлено для обслуговування і поточних ремонтів систем автомобілів ряд оригінальних технологічних засобів:

  • стенд для контролю елементів систем живлення двигунів внутрішнього згоряння з впорскуванням пального розроблено і виготовлено студентом гр. АМ-125 Гібою С.А. та студ. гр. 14АТ Відющенком В.І. Технологічний процес із застосуванням розробленого пристосування, впроваджений на СТО автоцентру «Суперіор» при поточних ремонтах автомобілів, що зменшило трудомісткість і підвищило якість виконання контрольних і регулювальних робіт елементів інжекторних систем живлення двигунів;
  • стенд для зняття характеристик рульового управління з гідропідсилювачем розроблено і виготовлено студентом гр. АМ-125 Зверевим А.В., студентом гр. 14-АТ Орещуком І.Г., що дозволяє визначити технічний стан елементів рульового управління, ефективність роботи гідравлічного підсилювача, виконати регулювальні роботи і призначений для діагностики рульового управління в умовах СТО;
  • пристосування для промивання інжекторів систем живлення двигунів внутрішнього згоряння з впорскуванням палива розроблено і виготовлено студентами гр. АМ-124 Солдатенком В.М. та Нікіфоровим Д.Ю. застосовується в технологічному процесі обслуговування систем живлення із застосовуванням промивальних спецрідин, що поставляються в Запорізький регіон НПП «Прокуб» (автоцентр «Суперіор»). Пристосування впроваджено на СТО для періодичного технічного обслуговування інжекторних систем живлення двигунів внутрішнього згоряння і підвищує надійність роботи систем живлення, а також забезпечує підвищення тягово-швидкісних, економічних і екологічних властивостей автомобілів;
  • пристосування для діагностики систем живлення карбюраторних двигунів розроблене і виготовлене студентами гр. АМ-123 Ревкою А.А. та Соколовим С.В., знижує трудомісткість і підвищує якість виконання контрольних і регулювальних робіт елементів карбюраторних систем живлення двигунів внутрішнього згоряння;
  • пристосування для діагностики електробензонасосів двигунів внутрішнього згоряння, розроблене і виготовлене студентом гр. АМ-126 Зозулею Ю.А., знижує трудомісткість і підвищує якість виконання контрольних і регулювальних робіт електробензонасосів для двигунів внутрішнього згоряння, рекомендовано для використання на СТО, що спеціалізуються по ремонту систем живлення легкових автомобілів.

Під керівництвом спеціалістів ВАТ «Мотор Січ» студенти групи Т-118 Письмиченко Є.О., Псьол М.А., Чепель О.Ю. та Новиков М.С. розробили проекти малогабаритного трактора тягового класу 0,3т. та вантажного автомобіля особливо малого класу у складі уніфікованого сімейства тягово-транспортних засобів виробництва ВАТ «Мотор Січ». Проекти виконано на базі серійних агрегатів, що спрощує вирішення питань їх впровадження у виробництво.

Під керівництвом доцентів Дударенко О.В. та Слюсарова О.С. студенти групи Т-119 Бондаренко О.В., Жерелін С.В., Маліночка С.А., Кузнецов Я.А., Лисиченко В.Г., Долгополов Д.В. розробили альтернативні варіанти перспективного легкового автомобіля малого класу для виробництва ЗАТ «ЗАЗ» з поліпшеними тягово-динамічними і ергономічними характеристиками.

Студенти групи Т-128 Лавров О.В. і Чернов О.В. та студ. гр. Т-119 Баштовий А.А. і Баштовий Б.А. розробили методики і технічні засоби для реєстрації робочих процесів автомобіля при тягово-динамічних та гальмівних випробовуваннях. Розроблений прилад для вимірювання натискного зусилля на педалі, а також запропонована методика і стенд для тарировки приладу впроваджені в навчальний процес на кафедрі автомобілів. В дипломних проектах студентів групи Т-129 Веропотвеляна П.М. та Балакірева Б.П. розроблялись методики і засоби діагностики технічного стану електронних датчиків систем керування двигунами та кондиціювання повітря автомобілів. Ці роботи виконані під керівництвом ст. викл. Борисенка Г.В. і мають практичне значення для впровадження у виробництво.

Під керівництвом ст. викл. Писаревського В.І. студ. гр. Тз-219 Лисенком С.П. розроблена установка для експериментального дослідження бічного відведення еластичної шини.

У магістерських роботах вирішувались актуальні питання дослідження впливу передаточних чисел коробки передач автомобіля особливо малого класу на паливну економічність (студ. гр. Т-118 Середюк С.І.) та тягово-швидкісні властивості (студ. гр. Т-118 Чуть А.М.), досліджувались можливості створення великовантажних причепів з частковим розвантаженням повітряною подушкою коліс (студ. гр. Т-118 Гецук О.Л.) та особливості вибору експлуатаційних характеристик таких причепів (студ. гр. Т-118 Омелюсік М.В.). Студ. гр. Т-128 Ніколаєв Є.М. розробив методику і стенд для контролю датчика масової витрати повітря системи керування паливоподачею двигуна. Роботи виконувались під керівництвом доцента Козирева В.Х. та ст. викл. Писаревского В.І. і Борисенка Г.В.

Студенти-магістри гр. Т-129 Донченко О.А., Сосик А.Ю. та студ. гр. Т-119 Страхов Д.В. під керівництвом доцентів Козирева В.Х. та Слюсарова О.С. проводили дослідження трибологічних характеристик фрикційних пар гальмівних механізмів та ефективності і порівняльного аналізу рушіїв транспортних засобів.

Характерно, що чимало студентів-автомобілістів захоплювалося науковими роботами із суспільних наук, міжнародного молодіжного руху, перемагали на різних конкурсах, у тому числі всесоюзних і республіканських. Лауреатами всесоюзних конкурсів стали студенти Микола Дєдков, Євген Карташов, Віктор Понеділко та інші. Цікаво, що Микола Дєдков і Віктор Понеділко захистили кандидатські дисертації з історії.