Мета викладання дисципліни: ознайомлення з теоретичними основами транспортного процесу вантажних та пасажирських перевезень на різних видах транспорту; оволодіння принципами розрахунку продуктивності рухомого складу та його парків; вивчення методик нормування витрат енергоносіїв для реалізації транспортного процесу перевезення вантажів та пасажирів; підготування студентів до вивчення дисциплін “Вантажні перевезення”, “Пасажирські перевезення”, “Взаємодія видів транспорту”.
В результаті вивчення дисципліни студент повинен
знати:
-
теоретичні основи протікання транспортного процесу на різних видах транспорту;
-
методи прогнозування попиту на вантажні та пасажирські перевезення;
-
методи і моделі маршрутизації вантажних перевезень;
-
принципи розрахунку продуктивності окремих одиниць та парків рухомого складу;
-
методи розрахунку необхідної кількості та структури парків рухомого складу для виконання заданих обсягів перевезень.
вміти:
-
аналізувати характер та особливості протікання процесу перевезень пасажирів та вантажів як функціонування інтегрованої системи;
-
формувати та розраховувати маршрути пасажирських та вантажних перевезень;
-
складати схеми, графи і матриці транспортних зв’язків (мереж) циклів перевезень;
-
розраховувати показники, що характеризують транспортну роботу циклу перевезень;
-
визначати продуктивність транспортних засобів і техніко-експлуатаційні показники, що її характеризують, для різних циклів вантажних та пасажирських перевезень;
-
розраховувати відносні зміни результативних величин під впливом експлуатаційних факторів;
-
визначати вплив на величину собівартості перевезень експлуатаційних факторів;
-
визначати загальні та питомі норми витрати енергії в залежності від умов експлуатації;
-
виконувати аналіз впливу умов експлуатації на енергоспоживання в залежності від типу рухомого складу;
-
розраховувати показники чисельності рухомого складу та використання часу його перебування в підприємстві;
-
розраховувати показники, що визначають середню продуктивність рухомого складу;
-
виконувати факторний аналіз ефективності використання парку рухомого складу;
-
розраховувати оптимальну по вантажопідйомності структуру парку рухомого складу для перевезень вантажів за видами відправлень;
-
розраховувати оптимальну по пасажиромісткості структуру парку рухомого складу для перевезень пасажирів за видами відправлень залізничним, автомобільним, водним авіаційним та міським електротранспортом;
-
раціонально розподіляти рухомий склад різних типів по об’єктах вантажних та пасажирських перевезень;
-
оптимізувати перевізну спроможність рухомого складу, що закріплений за об’єктом, в залежності від керованих параметрів.
Опис навчальної дисципліни
Найменування
показників
|
Галузь знань, напрям підготовки,
освітньо-кваліфікаційний
рівень
|
Характеристика
навчальної дисципліни
|
денна форма
навчання
|
заочна форма
навчання
|
Кількість кредитів — 7
|
Галузь знань:
27 Транспорт
|
Нормативна
|
Модулів — 2
|
Спеціальність: 275
«Транспортні технології
(за видами)»
|
Рік підготовки
|
Змістових модулів — 4
|
3-й
|
3-й
|
Загальна кількість
годин — 210
|
Семестри
|
5-й, 6-й
|
5-й, 6-й
|
Тижневих годин для денної форми навчання: аудиторних — 2 (5 семестр), 3 (6 семестр); самостійної роботи студента — 4,28 (5 семестр), 5,72 (6 семестр)
|
Освітньо-кваліфікаційний рівень: бакалавр
|
Лекції
|
16год.,
26 год.
|
3 год.,
3 год.
|
Практичні
|
14 год.,
14 год.
|
4 год.,
4 год.
|
Лабораторні
|
–
|
–
|
Самостійна робота
|
60 год.,
80 год.
|
84 год.,
112 год.
|
Вид контролю
|
залік, усний екзамен
|
залік, усний екзамен
|
Викладач дисципліни: Кузькин Олексій Феліксович, канд. техн. наук, доцент кафедри транспортних технологій