Мета: формування системи теоретичних і прикладних знань у галузі посилення трудової активності персоналу, поліпшення якісних показників роботи засобами сучасних методів матеріальної, трудової і статусної мотивації.
Завдання вивчення дисципліни:
- здобути стійкі сучасні знання з теорії мотивації персоналу;
- сформувати у студентів навички і вміння самостійно аналізувати стан мотивації персоналу та розробляти науково-практичні рекомендації щодо її посилення;
- розвити самостійність та відповідальність в обґрунтуванні та прийнятті рішень з мотиваційного менеджменту.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен знати:
- концептуальні засади мотивації;
- сучасні теорії мотивації;
- види матеріальної та нематеріальної мотивації персоналу;
- системи заробітної плати, їх мотивуючу роль;
- види соціальних пільг та особливості їх застосування у мотивації персоналу;
- визначати мотиви трудової діяльності особистості;
- застосовувати методи психології в управлінні мотивацією;
- визначати потреби як рушій трудової діяльності людини;
- розвивати виробничу демократію як метод нематеріальної мотивації;
- складати плани кар’єрного росту як мотиваційного механізму;
- регулювати робочий час та заохочувати персонал наданням вільного часу;
- забезпечувати інформованість колективу.
Інформаційний обсяг навчальної дисципліни
Змістовий модуль 1.
Порівняльний аналіз українського та зарубіжних підходів до мотивації персоналу.
Фактори, форми і способи мотивації.
Методи управління мотивацією персоналу.
Змістовий модуль 2.
Змістовні теорії мотивації.
Процесуальні теорії мотивації.
Розробка і використання мотиваційних моделей, створених на основі теорій мотивації.
Змістовий модуль 3.
Класифікація типів мотивації працівника.
Модель мотивації працівника через потреби.
Формування мотивів трудової діяльності.
Трудові інтереси та спрямованість особистості у внутрішній мотивації працівника.
Змістовий модуль 4.
Методи управління мотивацією персоналу.
Мотиваційна функція заробітної плати.
Компенсаційний пакет у мотивації персоналу.
Оцінка ефективності управління мотивацією.
Мотиваційний моніторинг як умова ефективного впливу на поведінку персоналу.
Викладач дисципліни: Пругло О.В., старший викладач кафедри Управління персоналом та економіка праці
Найменування показників |
Галузь знань, напрям підготовки, освітньо-кваліфікаційний рівень |
Характеристика навчальної дисципліни |
денна форма навчання |
заочна форма навчання |
Кількість кредитів – 6,5 |
0305 Економіка і підприємництво |
Нормативна
|
Напрям підготовки
6.030505 Управління персоналом та економіка праці
|
Модулів – 4 |
Спеціальність (професійне
спрямування):
8.03050501 Управління персоналом та економіка праці
|
Рік підготовки: |
Змістових модулів – 4 |
4-й |
4-й |
Індивідуальне науково-дослідне завдання _______
|
Семестр |
Загальна кількість годин - 195 |
7-й |
8-й |
Лекції |
Тижневих годин для денної форми навчання:
аудиторних – 2
самостійної роботи студента – 4
|
Освітньо-кваліфікаційний рівень: бакавр |
12 год. |
2 год. |
Практичні, семінарські |
12 год. |
2 год. |
Лабораторні |
год. |
год. |
Самостійна робота |
36 год. |
86 год. |
Індивідуальні завдання: 32 год. |
Вид контролю:
7-й семестр - залік
8-й семестр - екзамен
|
Розподіл балів, які отримують студенти
Кожен змістовний модуль оцінюється за 100-бальною шкалою.
У сьомому семестрі розглядається перший і другий змістовні модулі. Підсумковий контроль (залік) визначається як середня двох контролів за перший та другий змістовні модулі. У восьмому семестрі розглядається третій і четвертий змістовні модулі.
Підсумковий контроль (екзамен) визначається як середньозважена між двома оцінками. Перша – середня між двома контролями за третій та четвертий змістовні модулі. Друга - та, яка була отримана студентом у VII семестрі (залік). Якщо, студент не згоден з отриманою оцінкою, то ним складається письмовий екзамен.
Для студентів заочної форми навчання - захист контрольної роботи та усний екзамен.