Метою викладання дисципліни є формування здібностей до логічного, комбінаторного та системного мислення, отримання базових знань з теорії прийняття рішень, отримання знань по прийняттю рішень в умовах нечислових цільових функцій, багатокритеріальності, нечітких критеріїв, в умовах ризику та невизначеності, групового прийняття рішень, формування здібностей до опанування наступних дисциплін навчального плану спеціальності і нових теоретичних підходів у майбутньому при підвищенні своєї кваліфікації у відповідності до фаху.
Завданнями вивчення дисципліни є отримання знань з таких напрямків теорії прийняття рішень та систем підтримки прийняття рішень: основні поняття і загальна класифікація задач прийняття рішень, побудова і розрахунок моделей сітьового планування і управління, методологічні основи застосування методів експертних оцінок, прийняття рішень в умовах визначеності, прийняття рішень в умовах невизначеності, прийняття групового рішення, прийняття рішень в умовах конфлікту.
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні
знати :
-
основні поняття і загальна класифікація задач прийняття рішень;
-
методологічні основи застосування методів експертних оцінок;
-
методологічні основи прийняття рішень в умовах визначеності;
-
методологічні основи прийняття рішень в умовах невизначеності;
-
методологічні основи прийняття рішень в умовах конфлікту;
-
методологічні основи прийняття групового рішення.
вміти :
-
змістовно сформулювати ціль , що ставиться ОПР;
-
проводити семантичне уточнення цілі, сформувавши множину окремих цілей, які ставить ОПР;
-
підбирати критерії оцінки ступеня достижения окремих цілей;
-
обирати шкали для вимірювання значень критеріїв;
-
сформувати множину допустимих проектних альтернатив;
-
оцінити кожну альтернативу по всім критеріям;
-
провести вибір проектного варіанта за обраним правилом прийняття рішення.
Викладач дисципліни: Терещенко Еліна Валентинівна, доцент кафедри системного аналіза та обчислювальної математики
Найменування показників |
Галузь знань, напрям підготовки, освітній ступень |
Характеристика навчальної дисципліни |
---|
денна форма навчання |
заочна форма навчання |
---|
Кількість кредитів – 9,5 |
Галузь знань: 0403 – Системні науки і кібернетика |
нормативна |
Напрям підготовки: 6.040303 – Системний аналіз |
Змістових модулів – 6 |
Кваліфікація (професійне спрямування): Напрям підготовки: 6.040303 – Системний аналіз |
Рік підготовки: |
4-й |
4-й |
Індивідуальне науково-дослідне завдання – |
Семестр |
Загальна кількість годин – 285 |
7,8 |
7,8 |
Лекції |
Тижневих годин для денної форми навчання:
7-й семестр: аудиторних – 2,
самостійної роботи студента – 3,6;
8-й семестр: аудиторних – 5,
самостійної роботи студента – 10; |
Освітньо-кваліфікаційний рівень: бакалавр |
16 год. |
36 год. |
Практичні, семінарські |
|
|
Лабораторні |
16 год. |
24 год. |
Самостійна робота |
58 год. |
120 год. |
Індивідуальні завдання: 58 год. |
Вид контролю: залік, іспит |
Розподіл балів, які отримують студенти
Залік у 7-му семестрі
Поточне тестування та самостійна робота |
Сума |
Змістовий модуль 1 |
Змістовий модуль 2 |
Змістовий модуль 3 |
100 |
Т1 |
Т2 |
Т3 |
Т4 |
Т5 |
Т6 |
10 |
15 |
25 |
15 |
15 |
20 |
Іспит у 8-му семестрі
Поточне тестування та самостійна робота |
Сума |
Змістовий модуль 4 |
Змістовий модуль 5 |
Змістовий модуль 6 |
100 |
Т1 |
Т2 |
Т3 |
Т4 |
Т5 |
Т6 |
Т7 |
Т8 |
Т9 |
10 |
10 |
10 |
15 |
10 |
10 |
10 |
10 |
15 |