Мета: формування у студентів системи теоретичних знань і отримання ними практичних навичок з основних розділів регіональної економіки, зокрема з планування, організації та забезпечення ефективності господарювання на рівні регіону як ланки суспільного виробництва, а також необхідні практичні навички щодо управління ринковою економікою на сучасному етапі розвитку..
Завдання: здобуття знань із засвоєння теорії регіональної економіки і регіонального розвитку, наукових засад регіональної економічної політики; обґрунтування практичного значення регіонального підходу до управління соціально-економічним розвитком територій; поглиблення знань про об’єктивну необхідність раціонального і ефективного використання природних, науково-виробничих та людських ресурсів регіонів країни та охорони навколишнього середовища; оволодіння знаннями про територіальну і галузеву структуру господарського комплексу України і її регіонів, про роль і значення науково-технічного прогресу в розвитку і розміщенні виробництва, про роль зовнішньоекономічних зв’язків в економічному розвитку України та її регіонів; розуміння стратегії сучасного екологічного розвитку; засвоєння понять про екологічний моніторинг, екологічні норми та стандарти.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
- сутність базових економічних категорій;
- головні економічні закони, закономірності і принципи регіональної економіки;
- сутність завдання, принципи і механізм реалізації (регулювання) державної регіональної економічної політики;
- основні теорії і концепції регіональної економіки;
- сутність і особливості трансформації галузевої і територіальної структури господарства України на різних етапах його розвитку;
- роль територіального поділу праці у формуванні економічних регіонів і міжгалузевих комплексів;
- сучасний стан проблем та перспектив регіонального розвитку господарства регіонів і економічних районів;
- особливості і структуру зовнішньоекономічних зв’язків України та міжнародних організацій;
- основи районного планування і складання територіальних балансів.
- кількісно оцінювати явища й визначати тенденції зміни показників;
- економічно обґрунтовувати технічні та організаційні рішення;
- розрахувати величину потенціалу території;
- вибрати ефективні виробничі, технологічні та проектні рішення, що забезпечували б інтенсифікацію й підвищення ефективності розміщення продуктивних сил;
- виконувати економічний аналіз виробничо-господарської діяльності на рівні регіонів, виявляти резерви підвищення ефективності та використання трудових, матеріально-технічних та фінансових ресурсів..
Інформаційний обсяг навчальної дисципліни
Змістовий модуль 1. Теоретичні засади регіональної економіки .
Предмет, методи і завдання дисципліни «Регіональна економіка».
Закономірності, принципи і фактори розміщення продуктивних сил та формування економіки регіонів.
Економічне районування та територіальна організація господарства.
Регіон в системі територіального поділу праці.
Сутність, мета і завдання регіональної економічної політики.
Механізм реалізації регіональної економічної політики.
Змістовий модуль 2. Економіка України як цілісна соціально-економічна система.
Господарський комплекс України, його структура і трансформація в ринкових умовах.
Природний та трудоресурсний потенціал України.
Міжгалузеві господарські комплекси та регіональні особливості їх розвитку і розміщення.
Міжнародні економічні зв’язки України та її інтеграція в європейські та інші світові структури.
Найменування показників |
Галузь знань, напрям підготовки, освітньо-кваліфікаційний рівень |
Характеристика навчальної дисципліни |
денна форма навчання |
заочна форма навчання |
Кількість кредитів – 5 |
0305 Економіка і підприємництво |
Нормативна
(за вибором)
|
Напрям підготовки
6.030505 Управління персоналом та економіка праці
|
Модулів – 1 |
Спеціальність (професійне
спрямування):
051 Економіка
|
Рік підготовки: |
Змістових модулів – 2 |
2-й |
2-й |
Індивідуальне науково-дослідне завдання
|
Семестр |
Загальна кількість годин - 150 |
3-й |
3-й |
Лекції |
Тижневих годин для денної форми навчання:
аудиторних – 4
самостійної роботи студента – 6,5
|
Освітньо-кваліфікаційний рівень: бакалавр |
28 год. |
6 год. |
Практичні, семінарські |
28 год. |
6 год. |
Лабораторні |
год. |
год. |
Самостійна робота |
80 год. |
130 год. |
Індивідуальні завдання: 6-8 год. |
Вид контролю: іспит |
Розподіл балів, які отримують студенти
Кожен змістовний модуль оцінюється за 100-бальною шкалою.
Поточне тестування та самостійна робота |
Змістовий модуль № 1 |
Змістовий модуль № 2 |
Т 1 |
Т 2 |
Т 3 |
Т 4 |
Т 5 |
Т 6 |
Всього |
Т 7 |
Т 8 |
Т 9 |
Всього |
10 |
10 |
20 |
30 |
10 |
20 |
100 |
25 |
30 |
25 |
100 |
Підсумковий контроль (іспит) визначається як середня між двома контролями за перший і другий змістовні модулі. Якщо, студент не згоден з отриманою оцінкою, то ним складається письмовий екзамен.