Ви є тут

Головна

Віце-спікер парламенту Микола Томенко висловив переконання, що ініціативи міністра освіти викладені в законопроекті про вищу освіту не отримають підтримки в Верховній Раді

Заступник Голови Верховної Ради України Микола Томенко вважає, що ініціативи міністра освіти Дмитра Табачника є антиприкладом реформ, які, на його переконання, не отримають підтримки у Верховній Раді.

Про він сказав під час зустрічі із викладачами та студентами Луцького Національного технічного університету, відповідаючи на запитання якою буде доля урядового законопроекту про вищу освіту.

Томенко зокрема зазначив, що це той випадок, коли він підтримує Президента України, вважаючи, що все, що робить міністр освіти і науки, включно з проектом закону про вищу освіту, – це антиприклад реформ.

"Якщо це антиприклад реформ, то, звісна річ, його не можна підтримувати, оскільки не можна черговий раз експериментувати над викладачами, студентами, школярами та їх батьками", - підкреслив політик.

Микола Томенко наголосив, що він виступає проти того, щоб змінювати правила проведення зовнішнього незалежного оцінювання та, зокрема, вводити додатковий іспит при вступі, що передбачено в новому урядовому законопроекті.

"Взагалі треба сьогодні чітко сказати, що ніяких змін в системі проведення зовнішнього тестування не відбудеться, щоби не мучити батьків і випускників, а що стосується змін до закону про вищу освіту, то необхідно продовжувати дискусії та погодження їх в середовищі ректорів, експертів, фахівців та студентського самоврядування", - наголосив М.Томенко.

"Лише після такого погодження можна розглядати нову редакцію закону про вищу освіту у Верховній Раді України", - додав він.

Як відомо, міністр освіти коментуючи запропоновані профільним відомством ініціативи, посилаючись на світовий досвід, висловив переконання, що бал вищого навчального закладу є необхідним для поліпшення якості відбору абітурієнтів. Він також відкинув можливість посилення корупційної складової при вступі у зв’язку з можливим введенням додаткового критерію при прийомі на навчання.

Дмитро Табачник зазначив, що ЗНО задумувалося лише як одна з форм підвищення якості знань. "Сьогодні аналіз показує, що тестування не дало разючих результатів у підвищенні якості освіти. Тому в новому законі ми хочемо повернутися до моделі, яка дає високу якість відбору абітурієнтів в усі без винятку провідні університети світу: коли при вступі враховується бал шкільного атестата, результати тестування і бал вищого навчального закладу".

Міністр також зауважив: "У світі практично скрізь побудована класична тріада. Вона, як правило, в найбільш відомих університетах складається приблизно з 1000 балів. І в цю тисячу в різних пропорціях входять три результати: підсумковий - за середню освіту, результат зовнішнього оцінювання і бал вишу".

Коментуючи питання можливого повернення корупції в вищі навчальні заклади у зв’язку із введенням бала університету, Дмитро Табачник зокрема зазначив: "Знаєте, я навчався в університеті і її не помітив. Про корупцію базікають грантожери й ті, хто не хоче отримати якісні знання. Переконаний, що гроші пропонують студенти, які не можуть скласти іспитів лише завдяки власному розуму".