Мета вивчення. Метою викладання навчальної дисципліни “Основи ЗЕД” є вивчення дисципліни є засвоєння теоретичних основ зовнішньоекономічноі? діяльності (ЗЕД), набуття системних знань і навичок щодо забезпечення економічноі? ефективності ЗЕД у різних сферах діяльності.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Основи ЗЕД» є усвідомлення:
- специфіки механізму функціонування зовнішньоекономічної діяльності в Україні на сучасному етапі;
- нормативної бази щодо регулювання зовнішньоекономічної діяльності підприємств;
- методів оцінки тенденцій, суперечностей та доцільності діяльності у визначенні головних напрямків зовнішньоекономічної діяльності для підприємств різних форм власності, що є суб’єктами зовнішньоекономічної діяльності;
- специфіки запровадження різних форм виходу на зовнішні ринки;
- основних процедур щодо укладання зовнішньоекономічних контрактів;
- методів і способів визначення ефективності укладених угод і зовнішньоекономічної діяльності підприємства в цілому.
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:
знати:
- основи господарських, економічних, правових, фінансових відносин у сфері економічної діяльності між підприємствами України ? суб’єктами ЗЕД та іноземними фірмами;
- форми виходу підприємств на зовнішній ринок;
- принципи формування зовнішньоекономічних відносин.
вміти:
- застосовувати на практиці здобуті теоретичні знання, що стосуються організації і функціонування системи зовнішньоекономічної діяльності підприємства;
- використовувати базові інструменти управління організацією, яка здійснює зовнішньоекономічну діяльність;
- розробляти типові зовнішньоекономічні контракти;
- розраховувати ціну контракту та економічну ефективність ЗЕД підприємства.
Інформаційний обсяг навчальної дисципліни
Змістовий модуль 1. Основи організації та управління зовнішньоекономічною діяльністю.
Тема 1. Зовнішньоекономічна діяльність. Предмет, метод, зміст і завдання курсу.
Тема 2. Теорії управління зовнішньоекономічною діяльністю.
Тема 3. Загальна характеристика і основні напрямки розвитку ЗЕД в Україні.
Тема 4. Система інститутів та інструментів регулювання ЗЕД.
Тема 5. Валютне регулювання зовнішньоекономічної діяльності в Україні.
Тема 6. Митно-тарифне регулювання зовнішньоекономічної діяльності.
Тема 7. Управління зовнішньоекономічною діяльністю на рівні підприємства.
Змістовий модуль 2. Організація проведення зовнішньоекономічної діяльності і аналіз її ефективності
Тема 8. Зовнішньоторговельні операції: суть, зміст і види.
Тема 9. Міжнародні фінансові організації.
Тема 10. Організація діяльності міжнародних товарних ринків.
Тема 11. Структура і зміст міжнародного контракту.
Тема 12. Організація і технологія транспортних перевезень.
Тема 13. Економічна ефективність зовнішньоекономічної діяльності.
Тема 14. Практика ведення комерційних переговорів, пошуку і перевірки ділових партнерів.
Викладач: Мамотенко Д.Ю., к.е.н., доцент кафедри «Міжнародного туризму».
Найменування показників
|
Галузь знань, напрям підготовки, освітньо-кваліфікаційний рівень
|
Характеристика навчальної дисципліни
|
денна форма навчання
|
заочна форма навчання
|
Кількість кредитів – 4,5
|
Галузь знань
1401 сфера обслуговування
(шифр і назва)
|
Вибіркова частина
Цикл: професійно-орієнтовна
|
Напрям підготовки
6.140103 Туризм
(код і назва)
|
Модулів – 2
|
Спеціальність (професійне
спрямування):
Туризм
|
Рік підготовки:
|
Змістових модулів –2
|
4-й
|
4-й
|
Індивідуальне науково-дослідне завдання – Розробка міжнародного контракту
|
Семестр
|
Загальна кількість годин - 135
|
8-й
|
8-й
|
Лекції
|
Тижневих годин для денної форми навчання:
аудиторних – 40
самостійної роботи студента – 87
|
Освітньо-кваліфікаційний рівень:
бакалавр
|
20 год.
|
2 год.
|
Практичні, семінарські
|
20 год.
|
4 год.
|
Лабораторні
|
год.
|
год.
|
Самостійна робота
|
87 год.
|
113 год.
|
Індивідуальні завдання:
|
8 год.
|
16 год.
|
Вид контролю: залік
|
|
|
|
|
|
Розподіл балів, які отримують студенти
Кожен змістовний модуль оцінюється за 100-бальною шкалою.
Під час контролю враховуються наступні види робіт:
− активність студента на практичному занятті оцінюється в 12 балів: 5 практичних занять у першому модулі (12х5=60) та 5 практичних занять у другому модулі (12х5=60);
− виконання індивідуального завдання - до 20 балів;
− модульна контрольна робота у кожному модулі - до 20 балів.
Підсумковий контроль визначається як середня двох контролів за перший і другий змістовий модулі.