Метою викладання навчальної дисципліни є ознайомлення фахівця з системного аналізу з математичними методами, алгоритмами та з можливостями сучасних математичних пакетів щодо розв’язання екстремальних задач. Це надасть системному аналітику підґрунтя для оцінювання конкуруючих альтернатив при прийнятті рішень. Побічна користь від вивчення дисципліни в тому, що вона удосконалює загальну культуру мислення, виховує точність аргументації, що в свою чергу дає велику економію при розв’язуванні конкретних прикладних задач.
Завданнями вивчення дисципліни є :
-
знайомство з основними поняттями теорій опуклого аналізу, математичного програмування та мінімізації функцій;
-
знайомство з основними методами розв’язання екстремальних задач;
-
отримання навичок алгоритмічного мислення та формування аргументації при обранні чисельних методів розв’язання екстремальних задач;
-
вміння використовувати отриманні знання при розробці алгоритмів та складанні програм для проведення обчислювальних експериментів в процесі вивчення складних задач математичного моделювання.
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні
знати :
-
основні поняття теорій опуклого аналізу, мінімізації функцій, математичного програмування; - постановки задач опуклого, лінійного і нелінійного програмування;
-
методи розв’язання типових задач зазначених областей.
вміти :
-
визначати типові моделі задач оптимізації;
-
визначати типові моделі задач дослідження операцій;
-
застосовувати загальні принципи створення математичних моделей для розв’язання задач оптимізації та дослідження операцій;
-
застосовувати математичний апарат розв'язання оптимізаційних задач та задач дослідження операцій;
-
застосовувати алгоритми розв’язування задач оптимізації;
-
програмно реалізовувати алгоритми методів оптимізації та дослідження.
Викладач дисципліни: Терещенко Еліна Валентинівна, доцент кафедри системного аналіза та обчислювальної математики
Найменування показників |
Галузь знань, напрям підготовки, освітній ступень |
Характеристика навчальної дисципліни |
---|
денна форма навчання |
заочна форма навчання |
---|
Кількість кредитів – 10 |
Галузь знань: 0403 – Системні науки і кібернетика |
нормативна |
Напрям підготовки: 6.040303 – Системний аналіз |
Змістових модулів – 6 |
Кваліфікація (професійне спрямування): Напрям підготовки: 6.040303 – Системний аналіз |
Рік підготовки: |
3-й |
3-й |
Індивідуальне науково-дослідне завдання – |
Семестр |
Загальна кількість годин – 300 |
5,6 |
5,6 |
Лекції |
Тижневих годин для денної форми навчання:
5-й семестр: аудиторних – 4,
самостійної роботи студента – 4;
6-й семестр: аудиторних – 4,
самостійної роботи студента – 8; |
Освітньо-кваліфікаційний рівень: бакалавр |
32 год. |
32 год. |
Практичні, семінарські |
|
16 год. |
Лабораторні |
32 год. |
16 год. |
Самостійна робота |
64 год. |
132 год. |
Індивідуальні завдання: 64 год. |
Вид контролю: залік, іспит |
Розподіл балів, які отримують студенти
Залік у 5-му семестрі
Поточне тестування та самостійна робота |
Сума |
Змістовий модуль 1 |
Змістовий модуль 2 |
Змістовий модуль 3 |
100 |
Т1 |
Т2 |
Т1 |
Т1 |
Т2 |
Т3 |
5 |
10 |
15 |
10 |
10 |
30 |
Іспит у 6-му семестрі
Поточне тестування та самостійна робота |
Сума |
Змістовий модуль 4 |
Змістовий модуль 5 |
Змістовий модуль 6 |
100 |
Т1 |
Т2 |
Т3 |
Т4 |
Т6 |
10 |
35 |
35 |
10 |
10 |