Мета: формування у майбутніх фахівців системи знань, умінь і навичок, необхідних для здійснення науково-дослідницької роботи.
Завдання вивчення дисципліни: залучення студентів до наукової діяльності і зацікавлення їх самих творчим процесом дослідження; доведення студентам необхідності послідовного проведення наукових досліджень для одержання найбільш повних результатів через вміння логічно мислити, структурувати, класифікувати як практичні, так і теоретичні отримані дані; надання студентам основних знань про проведення наукових досліджень в галузі управління персоналом, починаючи з написання рефератів, тез доповідей, статей і закінчуючи написанням магістерської роботи.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
- основи науки й наукових досліджень;
- принципи формулювання мети й завдань дослідження;
- сутність наукової інтуїції;
- значення гіпотези, її місця й ролі в досліджені;
- основні методи наукового дослідження;
- сутність наукового аналізу та його місце у досліджені;
- основи інформаційного забезпечення наукових досліджень;
- принципи пошуку літератури та бібліографії;
- методи теоретичних досліджень та їх методологію (діалектико-матеріалістичний; аналітичний і синтетичний; імовірнісно-статистичний; системного параметра; індуктивний і дедуктивний; кореляційний аналіз; формальна логіка як метод пізнання; аналогія як метод наукового дослідження);
- методи експериментальних досліджень та їх методологію (оцінки вимірів; графічних зображень результатів експериментів);
- ефективність наукових досліджень та її критерії.
- формувати цілісне уявлення про науку як про систему знань і метод пізнання;
- робити загальний аналіз методології та визначення її місця в науковому пізнанні;
- викладати сутність загальнонаукових і конкретно-наукових методів і принципів дослідження;
- планувати і організовувати науковий експеримент;
- обробляти результати наукових спостережень та оформляти їх;
- працювати з науковою літературою і підготовлювати матеріали до друку, у тому числі й оформлювати курсові, дипломні та інших науково-дослідні роботи;
- отримувати інформацію про місце відкриттів, винаходів і раціоналізаторських пропозицій у системі вищих закладів освіти України.
Інформаційний обсяг навчальної дисципліни
Змістовий модуль 1. Організація науки
Наука й наукові дослідження
Дослідження. Формулювання мети й завдань дослідження
Гіпотеза, її місце й ролі в дослідженні
Методи наукового дослідження
Змістовий модуль 2. Загальні питання наукових досліджень
Науковий аналіз у дослідженні
Інформаційне забезпечення наукових досліджень
Пошук літератури та бібліографії. Робота в Інтернеті
Ефективність наукових досліджень та її критерій
Найменування показників |
Галузь знань, напрям підготовки, освітньо-кваліфікаційний рівень |
Характеристика навчальної дисципліни |
денна форма навчання |
заочна форма навчання |
Кількість кредитів – 3 |
0305 Економіка і підприємництво |
Нормативна
(за вибором)
|
Напрям підготовки
6.030505 Управління персоналом та економіка праці
|
Модулів – 1 |
Спеціальність (професійне
спрямування):
051 Економіка
|
Рік підготовки: |
Змістових модулів – 2 |
2-й |
2-й |
Індивідуальне науково-дослідне завдання
|
Семестр |
Загальна кількість годин - 90 |
3-й |
3-й |
Лекції |
Тижневих годин для денної форми навчання:
аудиторних – 3
самостійної роботи студента – 6
|
Освітньо-кваліфікаційний рівень: бакалавр |
14 год. |
4 год. |
Практичні, семінарські |
14 год. |
2 год. |
Лабораторні |
год. |
год. |
Самостійна робота |
58 год. |
79 год. |
Індивідуальні завдання: 4-5 год. |
Вид контролю: залік |
Розподіл балів, які отримують студенти
Кожен змістовний модуль оцінюється за 100-бальною шкалою.
Поточне тестування та самостійна робота |
Змістовий модуль № 1 |
Змістовий модуль № 2 |
Т 1 |
Т 2 |
Т 3 |
Т 4 |
Всього |
Т 5 |
Т 6 |
Т 7 |
Т8 |
Всього |
20 |
30 |
20 |
30 |
100 |
30 |
30 |
30 |
10 |
100 |
Підсумковий контроль визначається як середня двох контролів за перший та другий змістовні модулі.